• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det finns nog olika sätt att fira nyårsafton på.

Ett sätt kan vara att man konfronterar en inspektör från kfm när denne handlar på en lokal stormarknad om något beslut denne tagit som gjort en förargad.
När inspektören klargör att denne inte är så intresserad av att prata om sånt på sin fritid ändå stå på sig om sina rättigheter att få ventilera saken vidare, vilket renderar i att inspektören väljer att avbryta handlingen och gå till sin bil.

Att sedan vara så förargad över att inspektören inte ville prata om saken att man också slutar handla och går till sin egen bil och följer efter inspektören från shoppingområdet, vilket inspektören noterade direkt.
Att fortsätta följa efter för att då fortsätta diskutera saken, trots att inspektören åker sicksack på smågator för att verkligen klargöra att sen förargade följer efter.

Att sedan inte förstå att inspektören ringer polis för att få hjälp med den förargade, och sedan kör rakt emot en trafikkontroll man snabbt ställt upp med flera patruller.

Att givetvis bli utvald till kontrollen och få en massa problem där, oförsäkrad bil, ha lite saker i bil som inte ska vara där, och som kronan på verket vara efterlyst av kriminalvården för att man struntat i att infinna sig för att avtjäna ett fängelsestraff.
Att finna sig omhändertagen/gripen av poliser som inte alls är intresserad av att höra på att man lovar att åka till anstalten i morgon. Bara man får fira nyår med familjen först.

Och att sedan bli borttransporterad till anstalt/häkte i annan stad utan att passera gå.
Då har man löst hur man ska fira nyår om inte annat.

Själv firar jag lite mer konventionellt.

Gott nytt år
 
Senast ändrad:

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Det finns nog olika sätt att fira nyårsafton på.

Ett sätt kan vara att man konfronterar en inspektör från kfm när denne handlar på en lokal stormarknad om något beslut denne tagit som gjort en förargad.
När inspektören klargör att denne inte är så intresserad av att prata om sånt på sin fritid ändå stå på sig om sina rättigheter att få ventilera saken vidare, vilket renderar i att inspektören väljer att avbryta handlingen och gå till sin bil.

Att sedan vara så förargad över att inspektören inte ville prata om saken att man också slutar handla och går till sin egen bil och följer efter inspektören från shoppingområdet, vilket inspektören noterade dirket.
Att fortsätta följa efter för att då fortsätta diskutera saken, trots att inspektören åker sicksack på smågator för att verkligen klargöra att sen förargade följer efter.

Att sedan inte förstå att inspektören ringer polis för att få hjälp med den förargade, och sedan kör rakt emot en trafikkontroll man snabbt ställt upp med flera patruller.

Att givetvis bli utvald till kontrollen och få en massa problem där, oförsäkrad bil, ha lite saker i bil som inte ska vara där, och som kronan på verket vara efterlyst av kriminalvården för att man struntat i att infinna sig för att avtjäna ett fängelsestraff.
Att finna sig omhändertagen/gripen av poliser som inte alls är intresserad av att höra på att man lovar att åka till anstalten i morgon. Bara man får fira nyår med familjen först.

Och att sedan bli borttransporterad till anstalt/häkte i annan stad utan att passera gå.
Då har man löst hur man ska fira nyår om inte annat.

Själv firar jag lite mer konventionellt.

Gott nytt år
Det finns många väldigt knäppa människor:)
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Det finns nog olika sätt att fira nyårsafton på.

Ett sätt kan vara att man konfronterar en inspektör från kfm när denne handlar på en lokal stormarknad om något beslut denne tagit som gjort en förargad.
När inspektören klargör att denne inte är så intresserad av att prata om sånt på sin fritid ändå stå på sig om sina rättigheter att få ventilera saken vidare, vilket renderar i att inspektören väljer att avbryta handlingen och gå till sin bil.

Att sedan vara så förargad över att inspektören inte ville prata om saken att man också slutar handla och går till sin egen bil och följer efter inspektören från shoppingområdet, vilket inspektören noterade dirket.
Att fortsätta följa efter för att då fortsätta diskutera saken, trots att inspektören åker sicksack på smågator för att verkligen klargöra att sen förargade följer efter.

Att sedan inte förstå att inspektören ringer polis för att få hjälp med den förargade, och sedan kör rakt emot en trafikkontroll man snabbt ställt upp med flera patruller.

Att givetvis bli utvald till kontrollen och få en massa problem där, oförsäkrad bil, ha lite saker i bil som inte ska vara där, och som kronan på verket vara efterlyst av kriminalvården för att man struntat i att infinna sig för att avtjäna ett fängelsestraff.
Att finna sig omhändertagen/gripen av poliser som inte alls är intresserad av att höra på att man lovar att åka till anstalten i morgon. Bara man får fira nyår med familjen först.

Och att sedan bli borttransporterad till anstalt/häkte i annan stad utan att passera gå.
Då har man löst hur man ska fira nyår om inte annat.

Själv firar jag lite mer konventionellt.

Gott nytt år
Hatar när det händer.
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag undrar ifall jag kan få en skuldsanering, Ifall jag pluggar.

Jag har ett heltidsjobb, men jag sökte till en utbildning på 3 år, som jag tänkte plugga.
Kommer inte ta någon CSN eller få studiebidrag.
Plugget kommer jag hantera pga den är på distans samt att mitt jobb är väldigt flexibel.
Tänker bara att dem tillåter detta?
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Jag undrar ifall jag kan få en skuldsanering, Ifall jag pluggar.

Jag har ett heltidsjobb, men jag sökte till en utbildning på 3 år, som jag tänkte plugga.
Kommer inte ta någon CSN eller få studiebidrag.
Plugget kommer jag hantera pga den är på distans samt att mitt jobb är väldigt flexibel.
Tänker bara att dem tillåter detta?
Med tanke på att du precis "mjölkat ut" så mycket som möjligt på diverse krediter lär det
bli avslag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp